7 студенти от УНСС спечелиха стипендия от „Дискордиа“
7 студенти от УНСС получиха годишна стипендия в размер на 2000 лв. от „Дискордиа“, една от най-големите български транспортни и логистични компании. Тази година са предвидени 3 стипендии за целия университет и 4 за катедра „Икономика на транспорта и енергетиката‘‘ и катедра „Логистика и вериги на доставките‘‘. Кандидатите с най-висок резултат са Калоян Тодоров и Теодор Гайтански от катедра „Икономика на транспорта и енергетиката‘‘, следвани от Емил Моллов и Тереза Мичева от катедра „Логистика и вериги на доставките‘‘. Останалите студенти, които спечелиха стипендиантската програма на компанията, ориентирана към всички студенти на УНСС за академичната 2023/2024 г. са: Добри Добрев и Ивелина Петкова от катедра ,,МИО и бизнес‘‘ и Персиана Герасимова от катедра „Счетоводство и анализ“.
Процесът по определяне на стипендиантите включваше есе по зададена тема, както и индивидуално събеседване с представители от отдел „Човешки ресурси“ на компанията. Във формирането на крайното класиране е взет и успехът на студентите от последните два семестъра.
На церемонията по връчване на сертификатите за стипендиант г-н Жан Вайтилингам, директор „Човешки ресурси“ в „Дискордиа“, поздрави студентите, които се включиха в предизвикателството на първия отворен към всички студенти на УНСС конкурс. Той посочи, че партньорството с Университета е много важно и обърна внимание на дългогодишното сътрудничество на компанията с катедрите „Икономика на транспорта и енергетиката“ и „Логистика и вериги на доставките“. „От тази година разширихме партньорството си с целия университет. Много се радвам, че имаше представители на 10 катедри в този стипендиантски конкурс, който не е самоцел. Ние, като български работодател, бихме искали да предоставим възможност на студентите в страната да се ориентират в предлаганите възможности и да направят мотивиран избор за започване на своята кариера още по време на обучението си. „Дискордиа“ дава възможности младите хора в България да продължат развитието си в страната.“ Той благодари на УНСС за партньорството, чрез което, от една страна, Университетът доближава знанието до реалния бизнес и неговия опит, а от друга, „Дискордиа“ показва бизнес страната на процеса. „Настоящите стипендианти пребориха конкуренцията на още 20 кандидати. Стипендията не ги обвързва. Те имат само права и при желание отново да участват в стипендианските програми, в Дните на отворените врати и други инициативи на компанията.“ Той уточни, че стипендиите ще се получат на две вноски за следващите два семестъра.
„Радвам се, че нашите студенти са ви направили добро впечатление“, посочи доц. д-р Светла Бонева, декан на факултет „Международна икономика и политика“. Тя изрази своята благодарност, че инициативата е отворена вече за всички катедри и пожела успех на сътрудничеството между УНСС и „Дискордиа“.
Проф. д-р Снежана Башева, ръководител на катедра „Счетоводство и анализ“, поздрави студентите, че са успели да се преборят и да станат част от семейството на тази известна компания. „Считам, че това е възможност за кариера и то при най-добрите. Аз съм впечатлена от думите на основателя и изпълнителен директор на компанията г-н Христо Христов, който казва, че за да бъде успешна една компания, трябва да си открит, честен и винаги да държиш на думата си. Смятам, че след тази възможност нашите студенти ще станат още по-открити, по-честни ще бъдат креативни и критични към себе си – качества, които ще им бъдат полезни за цял живот. Гордеем се с вас. Благодаря и на „Дискордиа“, че припозна нашия университет и смятам, че това сътрудничество е много полезно и за двете страни.“
Доц. д-р Александър Христов, зам.-декан по качеството и международното сътрудничество на факултет „Международна икономика и политика“, изказа своите поздравления към всички, които са се включили в този конкурс. Той поздрави компанията за нещата, които прави и им пожела: „Само напред и все по-бързо напред.“
„За нас е голяма радост, че за втори път имаме възможност да участваме в тази инициатива“, каза гл. ас. д-р Петя Филева от катедра „Логистика и вериги на доставките“. Тя даде обратна връзка от студентите, спечелилите стипендията през миналата година, изтъквайки, че те са били изключително доволни от предоставените им възможности и пожела сътрудничеството да продължи и занапред.
Проф. д-р Виолета Мутафчиева от катедра „Икономика на транспорта и енергетиката“ изрази задоволство от добрата комуникация между компанията и студентите и подчерта, че проф. д-р Христина Николова, ръководител на катедрата, и доц. д-р Борислав Арнаудов, научен секретар, имат голям принос за това добро сътрудничество. „Надявам се в бъдеще да има много наши студенти, които да работят във вашата компания.“
„Много съм щастлива, че „Дискордиа“ има възможност да работи чрез тези програми с младите хора“, подчерта г-жа Кристина Щерева, директор маркетинг, и посочи, че вратите на компанията са винаги отворени за тях. „При нас може да получите развитие, каквото се предлага в големите европейски държави. Опитваме се да налагаме стандарти, да се развиваме, да надграждаме и да сме един добър пример и като работодател, и като бизнес за останалите партньори, дори за конкурентите. Винаги чрез стаж можете да се запознаете с това, което предлагаме и ако ви хареса да продължите при нас.“
Стипендиите, които за втора година студентите на УНСС получават, са продължение на меморандума за сътрудничество, който УНСС и „Дискордиа“ подписаха преди 2 години.
Калоян Тодоров и Теодор Гайтански от катедра „Икономика на транспорта и енергетиката‘‘ |
Тереза Мичева и Емил Моллов от катедра „Логистика и вериги на доставките‘‘ |
Ивелина Петкова и Добри Добрев от катедра ,,МИО и бизнес‘‘ |
Персиана Герасимова от катедра „Счетоводство и анализ“ |
Като част от меморандума г-н Христо Христов, основател и изпълнителен директор на компанията, изнесе две лекции пред студентите на УНСС. В предишно свое интервю той сподели, че през последните близо 5 години са назначени 172 души, възпитаници на УНСС, което е 40% от всичките назначения в компанията за този период.
В „Дискордиа“ работят над 2000 души, има 1400 автомобила, 4000 потребители и 412 млн. приходи за 2022 г. Компанията развива бизнес с над 70 държави, 38 от тях в Европа, като постоянно разраства своето глобално покритие. Има офиси в България, Украйна и Румъния. „Дискордиа“ има висока репутация и е спечелила доверието на хиляди партньори и клиенти, показва международно NPS проучване през 2022 г.
Студентите, участвали в стипендиантската програма на „Дискордиа“ за академичната 2023/2024 г., и техните резултати можете да видите ТУК