Факултет "Икономика на инфраструктурата"

Кръгла маса за развитие на туристическите райони и иновативните подходи при специализираните видове туризъм отбеляза приключването на проект на катедра „Икономика на туризма“

сряда, 03 май 2023 8:35

Разглеждате снимки от Кръгла маса за развитие на туристическите райони и иновативните подходи при специализираните видове туризъм отбеляза приключването на проект на катедра „Икономика на туризма“

Вижте пълен текст на Кръгла маса за развитие на туристическите райони и иновативните подходи при специализираните видове туризъм отбеляза приключването на проект на катедра „Икономика на туризма“

Семинар и кръгла маса „Развитие на туристическите райони в България, чрез моделиране на иновативни подходи при специализирани видове туризъм“ се проведоха в Университета за национално и световно стопанство. Това е заключителният етап на научно-изследователски проект, реализиран с подкрепата на Фонд „Научни изследвания“ и стартирал през декември 2019 година. По време на семинара се отчетоха реализираните дейности в рамките на 3-годишния период.

Семинар и кръгла маса „Развитие на туристическите райони в България, чрез моделиране на иновативни подходи при специализирани видове туризъм“ се проведоха в Университета за национално и световно стопанство. Това е заключителният етап на научно-изследователски проект, реализиран с подкрепата на Фонд „Научни изследвания“ и стартирал през декември 2019 година. По време на семинара се отчетоха реализираните дейности в рамките на 3-годишния период.

Ръководител на проект е доц.. д-р Николай Цонев от&nbsp;катедра &rdquo;Икономика на туризма&rdquo;. По- голяма част от членовете на научния колектив, работили по проекта, са от същата катедра в УНСС - проф. д-р Мариана Янева, доц. д-р Ася Панджерова, гл. ас. д-р Светослав Калейчев, гл. ас. д-р Никола Гайдаров, д-р Веселина Портарска, ас.д-р Ралица Георгиева и д-р Стилияна Басмаджиева. В екипа са включени и представители на други университети като гл.ас. д-р Маргарита Мишева, преподавател в департамент &bdquo;Икономика и бизнес администрация&rdquo;, секция &ldquo;Туризъм&rdquo; на НБУ. Участват и консултанти, които работят в различни сфери на туристическия бизнеса.<br>Модератор на семинара беше проф. д-р Мариана Янева, ръководител катедра &rdquo;Икономика на туризма&rdquo;, която представи постигнатите резултати на проекта, участниците в него и изпълнението на дейностите.<br>Тя обясни, че проектът е имал за цел да направи изследване на управлението на&nbsp; туристическите райони в България, както и предлагането на някои специализирани видове туризъм, като здравeн, делови, градски развлекателен и др. (Според Концепцията за туристическото райониране на България, заложена и в приоритетите на Министерство на туризма).<br>Освен проучването, в проекта е включено и изготвяне на анализ за туристическото развитие на тези райони. Подобно изследване на национално ниво досега не е правено. За целите на проекта са адаптирани модели, прилагани от &bdquo;Маркетинговите организации на дестинациите&ldquo; (МОД) в развитите туристически страни.

Ръководител на проект е доц.. д-р Николай Цонев от катедра ”Икономика на туризма”. По- голяма част от членовете на научния колектив, работили по проекта, са от същата катедра в УНСС - проф. д-р Мариана Янева, доц. д-р Ася Панджерова, гл. ас. д-р Светослав Калейчев, гл. ас. д-р Никола Гайдаров, д-р Веселина Портарска, ас.д-р Ралица Георгиева и д-р Стилияна Басмаджиева. В екипа са включени и представители на други университети като гл.ас. д-р Маргарита Мишева, преподавател в департамент „Икономика и бизнес администрация”, секция “Туризъм” на НБУ. Участват и консултанти, които работят в различни сфери на туристическия бизнеса.
Модератор на семинара беше проф. д-р Мариана Янева, ръководител катедра ”Икономика на туризма”, която представи постигнатите резултати на проекта, участниците в него и изпълнението на дейностите.
Тя обясни, че проектът е имал за цел да направи изследване на управлението на  туристическите райони в България, както и предлагането на някои специализирани видове туризъм, като здравeн, делови, градски развлекателен и др. (Според Концепцията за туристическото райониране на България, заложена и в приоритетите на Министерство на туризма).
Освен проучването, в проекта е включено и изготвяне на анализ за туристическото развитие на тези райони. Подобно изследване на национално ниво досега не е правено. За целите на проекта са адаптирани модели, прилагани от „Маркетинговите организации на дестинациите“ (МОД) в развитите туристически страни.

&bdquo;Този проект подпомага националната стратегия за развитие на туризма в България и развитието на страната ни като водеща туристическа дестинации в Югоизточна Европа, тъй като в Закона за туризма въпросните райони са определени като &bdquo;маркетингови туристически райони&ldquo; и е необходимо извършването на маркетингови дейности за развитие, управление и популяризиране на туристически продукти и услуги в тях&ldquo;, каза проф. д-р Мариана Янева.<br>Освен специализираните туристически продукти, обект на изследването са и възможността за развитие на видовете туризъм, позициониращи страната ни като конкурентна дестинация на международния пазар.<br>Според участниците този проект е успешен и може да доведе до повишаване индекса на конкурентоспособността на България в туристическата индустрия, както и адекватното й позициониране и популяризиране като туристическа дестинация.<br>Отчетоха се двата етапа на проекта, всеки обхващащ по година и половина. Като най-значимо събитие, заложено в плана на проекта, беше посочена кръглата маса на тема: "Управление и развитие на България като туристическа дестинация", проведена през октомври 2022 година.<br>Кръглата маса може да видите&nbsp;<span><a href="https://youtu.be/ZpgHlkLJGSY" target="_blank">ТУК</a><a href="https://youtu.be/ZpgHlkLJGSY"><br></a></span>Всички дейности по проекта са били своевременно огласявани като е създаден сайт/онлайн библиотека, на която са публикувани материали за видовете туризъм, за проучванията, аналитични материали и други. Идеята е тази библиотека да се разшири след приключване на проекта и в нея да се включат материали за всички дисциплини от I до IV курс в&nbsp; катедра &rdquo;Икономика на туризма<i>&rdquo;.<br></i>Подсайта на катедрата може да видите&nbsp;<span><a href="https://lnkd.in/dNNxFV3A" target="_blank">ТУК</a><a href="https://departments.unwe.bg/tourism/bg/pages/17651/%D0%B7%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%B0.html"><br></a></span>Онлайн библиотека може да видите&nbsp;<span><a href="https://tourism-unwe.com/" target="_blank">ТУК</a><br></span>Разработени са седем броя учебни видеа по теми, свързани с проекта, както и материали, които са публикувани в YouTube канала на катедра "Икономика на туризма" в УНСС.<br>Видео лекция по Маркетингово управление на здравния туризъм с възможности за дигитализация може да видите&nbsp;<span><a href="https://youtu.be/STJqGdoIcR4" target="_blank">ТУК</a></span><a href="https://youtu.be/STJqGdoIcR4"><br></a>В заключение проф. д-р Мариана Янева сподели, че се мисли за надграждане на проекта на международно равнище.

„Този проект подпомага националната стратегия за развитие на туризма в България и развитието на страната ни като водеща туристическа дестинации в Югоизточна Европа, тъй като в Закона за туризма въпросните райони са определени като „маркетингови туристически райони“ и е необходимо извършването на маркетингови дейности за развитие, управление и популяризиране на туристически продукти и услуги в тях“, каза проф. д-р Мариана Янева.
Освен специализираните туристически продукти, обект на изследването са и възможността за развитие на видовете туризъм, позициониращи страната ни като конкурентна дестинация на международния пазар.
Според участниците този проект е успешен и може да доведе до повишаване индекса на конкурентоспособността на България в туристическата индустрия, както и адекватното й позициониране и популяризиране като туристическа дестинация.
Отчетоха се двата етапа на проекта, всеки обхващащ по година и половина. Като най-значимо събитие, заложено в плана на проекта, беше посочена кръглата маса на тема: "Управление и развитие на България като туристическа дестинация", проведена през октомври 2022 година.
Кръглата маса може да видите ТУК
Всички дейности по проекта са били своевременно огласявани като е създаден сайт/онлайн библиотека, на която са публикувани материали за видовете туризъм, за проучванията, аналитични материали и други. Идеята е тази библиотека да се разшири след приключване на проекта и в нея да се включат материали за всички дисциплини от I до IV курс в  катедра ”Икономика на туризма”.
Подсайта на катедрата може да видите ТУК
Онлайн библиотека може да видите ТУК
Разработени са седем броя учебни видеа по теми, свързани с проекта, както и материали, които са публикувани в YouTube канала на катедра "Икономика на туризма" в УНСС.
Видео лекция по Маркетингово управление на здравния туризъм с възможности за дигитализация може да видите ТУК
В заключение проф. д-р Мариана Янева сподели, че се мисли за надграждане на проекта на международно равнище.

&bdquo;Този проект подпомага националната стратегия за развитие на туризма в България и развитието на страната ни като водеща туристическа дестинации в Югоизточна Европа, тъй като в Закона за туризма въпросните райони са определени като &bdquo;маркетингови туристически райони&ldquo; и е необходимо извършването на маркетингови дейности за развитие, управление и популяризиране на туристически продукти и услуги в тях&ldquo;, каза проф. д-р Мариана Янева.<br>Освен специализираните туристически продукти, обект на изследването са и възможността за развитие на видовете туризъм, позициониращи страната ни като конкурентна дестинация на международния пазар.<br>Според участниците този проект е успешен и може да доведе до повишаване индекса на конкурентоспособността на България в туристическата индустрия, както и адекватното й позициониране и популяризиране като туристическа дестинация.<br>Отчетоха се двата етапа на проекта, всеки обхващащ по година и половина. Като най-значимо събитие, заложено в плана на проекта, беше посочена кръглата маса на тема: "Управление и развитие на България като туристическа дестинация", проведена през октомври 2022 година.<br>Кръглата маса може да видите&nbsp;<span><a href="https://youtu.be/ZpgHlkLJGSY" target="_blank">ТУК</a><a href="https://youtu.be/ZpgHlkLJGSY"><br></a></span>Всички дейности по проекта са били своевременно огласявани като е създаден сайт/онлайн библиотека, на която са публикувани материали за видовете туризъм, за проучванията, аналитични материали и други. Идеята е тази библиотека да се разшири след приключване на проекта и в нея да се включат материали за всички дисциплини от I до IV курс в&nbsp; катедра &rdquo;Икономика на туризма<i>&rdquo;.<br></i>Подсайта на катедрата може да видите&nbsp;<span><a href="https://lnkd.in/dNNxFV3A" target="_blank">ТУК</a><a href="https://departments.unwe.bg/tourism/bg/pages/17651/%D0%B7%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%B0.html"><br></a></span>Онлайн библиотека може да видите&nbsp;<span><a href="https://tourism-unwe.com/" target="_blank">ТУК</a><br></span>Разработени са седем броя учебни видеа по теми, свързани с проекта, както и материали, които са публикувани в YouTube канала на катедра "Икономика на туризма" в УНСС.<br>Видео лекция по Маркетингово управление на здравния туризъм с възможности за дигитализация може да видите&nbsp;<span><a href="https://youtu.be/STJqGdoIcR4" target="_blank">ТУК</a></span><a href="https://youtu.be/STJqGdoIcR4"><br></a>В заключение проф. д-р Мариана Янева сподели, че се мисли за надграждане на проекта на международно равнище.

„Този проект подпомага националната стратегия за развитие на туризма в България и развитието на страната ни като водеща туристическа дестинации в Югоизточна Европа, тъй като в Закона за туризма въпросните райони са определени като „маркетингови туристически райони“ и е необходимо извършването на маркетингови дейности за развитие, управление и популяризиране на туристически продукти и услуги в тях“, каза проф. д-р Мариана Янева.
Освен специализираните туристически продукти, обект на изследването са и възможността за развитие на видовете туризъм, позициониращи страната ни като конкурентна дестинация на международния пазар.
Според участниците този проект е успешен и може да доведе до повишаване индекса на конкурентоспособността на България в туристическата индустрия, както и адекватното й позициониране и популяризиране като туристическа дестинация.
Отчетоха се двата етапа на проекта, всеки обхващащ по година и половина. Като най-значимо събитие, заложено в плана на проекта, беше посочена кръглата маса на тема: "Управление и развитие на България като туристическа дестинация", проведена през октомври 2022 година.
Кръглата маса може да видите ТУК
Всички дейности по проекта са били своевременно огласявани като е създаден сайт/онлайн библиотека, на която са публикувани материали за видовете туризъм, за проучванията, аналитични материали и други. Идеята е тази библиотека да се разшири след приключване на проекта и в нея да се включат материали за всички дисциплини от I до IV курс в  катедра ”Икономика на туризма”.
Подсайта на катедрата може да видите ТУК
Онлайн библиотека може да видите ТУК
Разработени са седем броя учебни видеа по теми, свързани с проекта, както и материали, които са публикувани в YouTube канала на катедра "Икономика на туризма" в УНСС.
Видео лекция по Маркетингово управление на здравния туризъм с възможности за дигитализация може да видите ТУК
В заключение проф. д-р Мариана Янева сподели, че се мисли за надграждане на проекта на международно равнище.

Галерия снимки от Кръгла маса за развитие на туристическите райони и иновативните подходи при спец ...