лекция на тема „Права и задължения на потребителите при онлайн пазаруване в ЕС“
Разглеждате снимки от лекция на тема „Права и задължения на потребителите при онлайн пазаруване в ЕС“
Вижте пълен текст на лекция на тема „Права и задължения на потребителите при онлайн пазаруване в ЕС“
Доц. д-р Бисер Петков, директор на Научноизследователския център по търговия, Соня Спасова, директор на Европейския потребителски център в България, проф. д-р Еленита Великова, главен секретар по науката в УНСС и директор на Глобален център за устойчивост на туризма и управление на кризи и Анита Каменова, юрисконсулт в Европейския център
Проф. д-р Еленита Великова, главен секретар по науката, приветства госпожа Соня Спасова за интересната тематика на нейната лекция от името на ректорското ръководство. „През последните години онлайн пазаруването изключително е повишило своите обеми. И всеки от нас като потребител си задава въпроси – дали е истински този сайт, дали ще дойде доставката, безопасно ли е да си дам номера на дебитната карта“, каза проф. Великова.
Соня Спасова акцентира върху факта, че тяхната дейност е свързана с извънсъдебното разрешаване на спорове и те нямат право да задължат търговеца, да го глобят или по друг начин да го заставят да разреши казуса, а могат да му въздействат само чрез убеждаване, припомняне на европейското законодателство и етичните правила в търговията. Те работят по жалби, подадени от потребители, физически лица, по отношение на някакво оплакване от търговец – юридическо лице в Европа. „За миналата година разгледаните жалби са 120 000 и върнатите пари са близо 10 млн. евро“, каза госпожа Спасова.
Соня Спасова акцентира върху факта, че тяхната дейност е свързана с извънсъдебното разрешаване на спорове и те нямат право да задължат търговеца, да го глобят или по друг начин да го заставят да разреши казуса, а могат да му въздействат само чрез убеждаване, припомняне на европейското законодателство и етичните правила в търговията. Те работят по жалби, подадени от потребители, физически лица, по отношение на някакво оплакване от търговец – юридическо лице в Европа. „За миналата година разгледаните жалби са 120 000 и върнатите пари са близо 10 млн. евро“, каза госпожа Спасова.