Факултет "Икономика на инфраструктурата"

Дискусионен форум в Банско, организиран от катедра „Икономика на туризма“, надгради дискусиите за бранд България

сряда, 11 декември 2024 9:50

вторник, 10 декември 2024 13:05

„Автентично Банско: здравна дестинация в четири сезона в сърцето на район Рила – Пирин“ беше темата на форума, който катедра „Икономика на туризма“ проведе за втора поредна година в град Банско по повод Студентския празник – 8 декември. 

Домакините от Апартхотел Лъки Банско Спа & Релакс доц. д-р Ася Панджерова и докторант Димитър Кръстев подчертаха, че форумът се провежда само няколко дни, след като Банско спечели приза на Lonely Planet за една от най-добрите дестинации в света за 2025 г.

Кметът на община Банско Стойчо Баненски допълни, че в последния месец градът е получил още две престижни отличия – за ски курорт номер 1 на България и за водеща фестивална дестинация на Балканите от Балканските награди на туристическата индустрия. „Добрите постижения на Банско до голяма степен се дължат на успешното сътрудничество между бизнеса, администрацията и местната общност. Към общината има създаден Консултативен съвет по туризъм, в който участва докторант Кръстев и в който се чуват гласът и препоръките на бизнеса при реализиране на различни идеи и инициативи.“

Доц. д-р Ася Панджерова, проф. д-р Мариана Янева, Димитър Кръстев, Стойчо Баненски, проф. д.н. Таня Парушева (от ляво надясно)

Проф. д-р Мариана Янева, ръководител на катедра „Икономика на туризма“, обясни, че „район Рила – Пирин с водеща локация Банско е един от най-активните туристически райони и се вписва много добре в бранд България. На фона на затрудненото макроикономическо управление бизнесът, академичната общност и неправителствените организации имат много голяма роля за отправяне на важните послания и създаване на ефективна интегрирана среда“.

Проф. Мариана Янева отчете и резултатите от дейността на Катедрата през отминаващата година, сред които няколко успешни дискусионни форума на подобни теми в София и в дестинации лидери, като Велинград и Старозагорски минерални бани, създаването на нова специалност „Здравен и делови туризъм и икономика“, повишаване на интереса към образованието в сферата на туризма чрез редовни и дистанционни програми, участие във външни събития с идентична дискусия на партньори от бизнеса и неправителствения сектор. С цел разпознаваемост на туризма и образованието по туризъм се отбеляза активният дигитален маркетинг на Катедрата с индикиране чрез различни теми в социалните мрежи, онлайн библиотеката и популяризирането на туризма в четири сезона за засилване на интереса на младите таланти към туристическия сектор. 

Ас. д-р Веселина Портарска посочи, че се откриват възможности за по-ефективно комуникиране на бранд „Рила – Пирин“ с водеща локация Банско чрез развитие на различни събития и фестивали, популяризиране на местната кухня и винопроизводството, на местните туристически продукти чрез различни маркетингови похвати, стимулиране на покупките в района чрез открити пазари или специализирани магазини, както и по-активно присъствие в социалните мрежи.

Гл. ас. д-р Светослав Калейчев, научен секретар на Катедрата, подчерта ролята на луксозните услуги в брандирането на Банско. Според изследване на Luxury institute новата валута в съвременния бизнес не са парите, а доверието.

Отношение по темата взеха и Александър Мацурев, общински съветник и председател на Комисията по туризъм и екология в община Банско, Ивайло Кожухаров и Пламена Бобева, представители на консултантската компания „Hotel Experts“, Ивелин Кичуков, председател на Българската асоциация за туризъм, Юлия Попова и Борислав Попов от Задругата на банските механджии „Уникално Банско“.

Дискусионният форум в Банско надгради дискусиите за бранд България в четири сезона с фокус комуникиране и извеждане на послания за здравните дестинации. Екипът на катедра „Икономика на туризма“ планира да превърне форума в ежегодно събитие. 


Пълен запис на събитието може да гледате в YouTube канала на катедра „Икономика на туризма“.

Галерия снимки от Дискусионен форум в Банско, организиран от катедра „Икономика на туризма“, надгр ...