Факултет "Икономика на инфраструктурата"

Факултет „Икономика на инфраструктурата“ проведе обсъждане на учебните планове за магистърска степен с представители на бизнеса

петък, 29 ноември 2024 8:07

четвъртък, 28 ноември 2024 17:34

Факултетната комисия за оценяване и одобряване на програмите за обучение към факултет „Икономика на инфаструктурата“ отново потърси оценката на представителите на бизнеса за учебните планове на специалностите, водени от факултета, като този път акцентът беше поставен върху магистърската степен. В дискусията се включиха гости, с които катедрите от години поддържат активен контакт, част от тях са завършили своето образование в степен „бакалавър“ и „магистър“ именно във факултета, което им дава възможност да оценят развитието на програмите през последните години и като обучавани, и като потребители на кадри от разглежданите специалности. Своето мнение за обучението в магистърска степен споделиха Петра Йовнова – главен директор на ГД „Иновации и логистика на търговската дейност“ в ЦКС, Хермина Хачикян – ръководител отдел „B2B и бизнес развитие“ в „Техномаркет“, Иван Йорданов – ръководител полети в Държавно предприятие „Ръководство въздушно движение“, д-р Светла Тагарева – управител на компания за събитиен мениджмънт и туризъм „Confito“, Арно Куюмджиян – Българска асоциация снабдяване, Магдалена Иванова – ПР на Българска болнична асоциация и Георги Бисерински – изпълнителен директор на Bloomberg TV Bulgaria и финансов директор на „Investor Media Group“.

Водещ на кръглата маса бе доц. д-р Светла Цанкова, зам.-декан по учебната работа и председател на ФКООПО на факултет „Икономика на инфраструктурата“. На събитието присъстваха и проф. д-р Христина Николова, ръководител на катедра „Икономика на транспорта и енергетиката“, проф. д-р Мариана Янева, ръководител на катедра „Икономика на туризма“, проф. д-р Таня Парушева и гл. ас. д-р Никола Гайдаров, член на ФКООПО, гл. ас. д-р Николинка Игнатова, научен секретар на катедра „Икономика на търговията“, доц. д-р Борислав Атанасов, доц. д-р Николай Драгомиров, зам.-председател на Общото събрание на факултета, гл. ас. д-р Мирослав Стефанов, научен секретар на катедра „Логистика и вериги на доставките“, доц. д-р Мария Николова, ръководител на катедра „Медии и обществени комуникации“ и гл. ас. д-р Иван Вълчанов, научен секретар на катедрата.

Доц. д-р Светла Цанкова
Проф. д-р Христина Николова и Иван Йорданов

Присъстващите представители на бизнеса дадоха висока оценка на учебните планове и програмите в магистърска степен, водени от катедрите във факултет „Икономика на инфраструктурата“. Петра Йовнова подчерта, че структурата и съдържанието на магистърските програми на катедра „Икономика на търговията“ са гаранция за успешната реализация на завършващите магистри, като уточни, че в дистанционната форма на обучение е добре да бъдат предвидени по-голям брой часове. Според нея трябва да се възлагат не само курсови работи, а и повече проекти, свързани с казуси от практиката, защото това ще даде възможност на студентите да бъдат добре подготвени за реалностите в сферата на търговията. Хермина Хачикян потвърди, че дисциплините изключително добре кореспондират с реалната практика и че обучението по икономическите дисциплини е особено полезно за бакалаври, които са завършили други специалности. Нейното мнение е, че за тези студенти е добре обучението на бъде в 3 семестъра и че е важно да има повече дискусии по конкретни проблеми от практиката.

Иван Йорданов посочи, че в учебните планове за магистърска степен на катедра „Икономика на транспорта и енергетиката“ знанията са много логично структурирани и  приложими в самия бизнес. Според него е добре дори да се увеличи делът на хората от практиката, които да преподават в магистърската степен, а също така и да бъдат включени повече дисциплини.

Д-р Светла Тагарева сподели, че работи с много кадри, които са завършили магистърските програми на катедра „Икономика на туризма“ и смята, че те са много добре подготвени. Тя има наблюдения и като представител на бизнеса, и като преподавател в тези програми, и отчита високата степен на мотивираност на студентите, които винаги имат желание да научат още за пазара, който е изключително динамичен. Д-р Тагарева приветства усилията на катедрата да подготвя кадри и за висшия мениджмънт с сферата на туризма.

Хермина Хачикян, Петра Йовнова, гл .ас. д-р Николинка Игнатова, доц. д-р Борислав Атанасов,

гл. ас. д-р Мирослав Стефанов (от ляво надясно)

Арно Куюмджиян подчерта, че повече от 10 години активно работи с катедра „Логистика и вериги на доставките“ и винаги е проявявал интерес към обучението в сферата на логистиката и в бакалавърска, и в магистърска степен. Той участва в този процес и в качеството си на представител на бизнеса и е убеден, че обсъждането на конкретни теми от практиката е особено важно и ценно за студентите. Голяма част от тях вече работят в сферата на логистиката и споделят интересни идеи. Според него трябва да се увеличи делът на изнесеното обучение – студентите да имат реален досег с бизнеса, защото това ще им помогне в натрупването на знания и опит.

Магдалена Иванова посочи, че магистърската програма „Връзки с обществеността“ на катедра „Медии и обществени комуникации“ по много добър начин съчетава теоретичната и практическата подготовка на бъдещите ПР специалисти. Тя също има поглед върху процеса на обучение, защото е завършила бакалавърска и магистърска степен в катедрата. След защитата на докторската си дисертация неведнъж е гостувала в рамките на „Майсторските класове“, които са част от учебния план и са особено интересни за студентите, тъй като в тях се включват едни от най-добрите специалисти в сферата. Според нея дисциплината „Кризисен ПР“ трябва да бъде задължителна, а не избираема, тъй като кризи дебнат отвсякъде и специалистите по комуникации трябва да бъдат подготвени да реагират адекватно. Магдалена Иванова бе категорична, че все по-голямо внимание трябва да се отделя на писането на ПР текстове, на етичното поведение и професионалните ценности във връзките с обществеността, които присъстват като дисциплини в учебния план.

Георги Бисерински сподели, че от години има изключително добри впечатления от кадрите, които подготвя катедра „Медии и обществени комуникации“, защото в Investor Media Group работят немалко журналисти, завършили образованието си в специалностите „Медии и журналистика“ и „Медия икономика“. Той има наблюдения и върху обучението в други университети и е категоричен, че в УНСС най-сериозно се работи за връзката между висшето образование и практиката. В тази посока трябва да върви и магистратурата по „Мултимедийна журналистика“, защото медийната среда се променя динамично и тази специалност е особено актуална. Медиите имат нужда от добри и качествени журналисти, затова образованието е кауза и за медийната група, която той ръководи.

Доц. д-р Николай Драгомиров, Арно Куюмджиян, Магдалена Иванова, доц. д-р Мария Николова, гл. ас. д-р Иван Вълчанов, Георги Бисерински (от ляво надясно)

Председателят на ФКООПО на факултет „Икономика на инфраструктурата“ доц. д-р Светла Цанкова благодари сърдечно на всички участници в кръглата маса не само за включването им в дискусията, а и за съвместната работа и подкрепата за това обучението в магистърска степен в УНСС да бъде качествено и да дава възможност на младите хора да бъдат добре подготвени, конкурентоспособни и успешно да се справят с професионалните предизвикателства.

Участниците в кръглата маса, сред които вляво са гл. ас. д-р Никола Гайдаров, проф. д-р Мариана Янева, проф. д-р Таня Парушева, д-р Светла Тагарева

Галерия снимки от Факултет „Икономика на инфраструктурата“ проведе обсъждане на учебните планове з ...