Медийна лаборатория
Катедра „Медии и обществени комуникации“, съвместно с Асоциацията на европейските журналисти (АЕЖ) – България, сп. „Икономист“ и Money.bg организираха първата Медийна лаборатория в УНСС, която се проведе в голямата конферентна зала. В нея участваха експерти, преподаватели и студенти.
В голямата конферентна зала |
Тази година отбелязваме 10 години от създаването на катедра „Медии и обществени комуникации“ и 22 години от създаването на медийна специалност в университета. Това е и причината да продължим да организираме такива събития, които са полезни катедрата, университета, студентите и нашите гости. Надяваме се сътрудничеството с медийни организации да продължи все така успешно и да превърнем медийната лаборатория в традиционно събитие, заяви доц. д-р Стела Ангова, ръководител на катедра „Медии и обществени комуникации“.
Доц. Ангова (в средата) открива медийната лаборатория |
Камелия Иванова, член на Управителния съвет на АЕЖ, представи проблемите, пред които Асоциацията се изправя ежедневно и определи медийната среда като „проблематична и предизвикателна“ (на снимката долу).
Ас. д-р Илия Вълков, член на АЕЖ и преподавател в катедра „Медии и обществени комуникации“ (на снимката долу), посочи, че катастрофите и насилието преобладават в новините. С отразяването на трагичните събития журналистите поемат голяма отговорност. Повечето от тях са неопитни, често използват ненужни думи, задават неуместни въпроси, нерядко налагат своето мнение и са арогантни, което е недопустимо. Винаги в такива ситуации журналистите трябва да се поставят на мястото на пострадалите хора, посочи той.
Студентите се включиха в дискусията, дадоха примери за неспазване на Етичния кодекс при отразяване на трагични събития и участваха в ролева игра (на снимките долу).
Журналистът Стефан Антонов от сп. „Икономист“ разгледа темата за отговорната журналистика и онлайн предизвикателствата, а главният редактор на Money.bg и докторант в катедра „Медии и обществени комуникации“ Георги Минев - за спецификата на журналистическата работа в интернет.