Студиото на УНСС гарантира силно начало в мултимедийната журналистика
Телевизионното и радиостудио на УНСС вече работи с пълна мощност, след като в края на миналата година бе дооборудвано с две нови камери и озвучителна техника. Те бяха купени с целево финансиране от университетски проект по Научноизследователската дейност (НИД) за катедра „Медии и обществени комуникации“.
Модернизацията на студиото е последователна политика на ръководството на университета за развиване на медиен център, който вече се използва пълноценно не само от студентите, но в него УНСС създава собствено съдържание.
Студиото разполага с различни възможности за усвояване на основни технически умения и практики за телевизионната и радиожурналистика, пиар видеосъдържание и продуцентски проекти. Системата TriCaster позволява да се използват близо 30 различни 3D сета с фонове. Тук студентите по „Медии и журналистика“ и „Медия икономика“ правят професионални новинарски блокове, репортажи, интервюта, различни симулации на публицистични предавания, разказват истории. Те се учат също така да се изразяват добре, да говорят пред микрофон и на поведение пред камера.
Модерното студио на УНСС затваря кръга от професионални медийни компетенции. Техниката дава възможност за интегриране на MS Teams и стрийминг |
„Студентите също така имат възможност да заснемат продуцентски проекти и да се учат да създават съдържание в модерни форми като подкаст и визуално радио“, допълва доц. Стела Ангова .
Гл. ас. д-р Илия Вълков е преподавателят, който въвежда студентите в студиото по дисциплините „Радиожурналистика“ и „Телевизионна журналистика“. Той има 15-годишен опит в журналистиката и подчертава: „Успяхме да затворим триъгълника – теория, изследвания, добри практики. Много малко катедри по журналистика и пиар имат възможността да предлагат на студентите практика.“
В студиото работят специалисти в създаването на телевизионна и видеопродукция – Златко Златанов, който е дългогодишен оператор, и режисьорът и монтажист Христо Христов. Те предават своите умения и в постпродукционната реализация.
„Имаме много идеи, които ще осъществим поетапно - например, да направим конкурс за водещи и да създадем университетски подкаст на икономическа и бизнес тематика. Журналистическата работа не е лесна и ние искаме да покажем на студентите, че тя си има своите тънкости и отговорности и те могат да ги усвоят при нас“, добавя доц. Ангова.
Катедрата осигурява добри възможности за стажове във водещи медийни организации, ПР агенции, продуцентски компании и маркетингови отдели. Пример за нова възможност е договорът, подписан между УНСС и Българската телеграфна агенция. Чрез него се осигурява платен стаж и обучение на студенти в авторитетната медийна институция. Близо 40 студенти от катедрата вече стажуват в БНТ.
Кандидат-студенти на посещение в студиото на катедра „Медии и обществени комуникации“ |
„Няма медия, която да не се ориентира към мултимедийно съдържание и затова студиото е голямата ни гордост. Нашите студенти получават всички нужни практически знания благодарение на него. Тези от тях, които решат да станат телевизионни лица или да правят онлайн журналистика, могат да разчитат да получат нужните знания за един успешен старт на кариерата“, споделя още доц. Стела Ангова.